Nu mai este pentru absolut nimeni niciun secret faptul că ne aflăm într-o eră în care lucrurile se schimbă la secundă. Oamenii se schimbă, nevoile acestora se schimbă, trendurile de asemenea. Este irelevantă schimbarea, dacă practicienii din PR sau din marketing nu se adaptează tendințelor.
Deja v-am mai povestit despre ediția din acest an a PR Forum ce a avut drept temă PR-ul creează valoare. Pe parcursul întregii zile au avut plăcerea de a asculta oameni deosebiți, invitați din România, cât și speakeri internaționali: Paul Holmes (fondator & CEO The Holmes Report & SABRE Awards), Pascal Beucler (Senior Vice President & Chief Strategy Officer, MSLGROUP, care are peste 27 de ani experiență în PR și comunicare, fiind specialist în dezvoltarea strategiilor de branding și business), Boris Beker (Managing Partner la Chapter 4 Group, specializat în domeniul responsabilității sociale și a crizelor de imagine), Hortensia Năstase (Managing Partner, GolinHarris București), Crenguța Roșu (Managing Partner, DC Communication) și mulți alții.
Temele și discutiile purtate din cadrul PR Forum cred că au pus pe gânduri mulți dintre reprezentanții companiilor prezente. Practicieni ai PR-ului în România de peste 20 de ani au stat față în față cu oameni din companii, clienți, pasionați și nu numai. Primul panel a fost o discuție deschisă moderată de Cristian Manafu cu 4 doamne ale PR-ului de la noi și anume Crenguța Roșu (Managing Partner, DC Communication), Hortensia Năstase (Managing Partner, GolinHarris București), Sorana Savu (Senior Partner, Premium Communication) și de Oana Bulexa (Managing Director, The Practice România). S-au spus multe lucruri, așadar iată câteva dintre lucrurile discutate.
Nu trebuie să îți abandonezi un client atunci când a rămas fără bugete de promovare. Atât agențiile de PR, cât și clientii pot face împreună o echipă foarte bună pentru a găsi soluții, pentru a optimiza ceea ce există deja și să pornească într-un dialog pas cu pas către consumator. Sunt multe lucruri pe care trebuie să le facem pe acest segment. Sorana Savu spune că ”de mai bine de 20 de ani în România se discută despre faptul că relațiile publice sunt o funcție de management, nu de marketing. Ea este la fel de importantă precum cea operațională, ca cea de vânzări, ca cea juridică.”
Companiilor nu trebuie să le fie frică să comunice, pentru că până la urmă companiile care au cel mai mult de comunicat au și cei mai mulți clienți. Serviciul cel mai cerut în agențiile de PR (de către client): monitorizarea. Cel mai puțin cerut: cercetarea și auditul, dar în principal cercetarea. Este îngrijorător că există prea mulți clienți care vor să măsoare și prea puțini cei care vor să cunoască.
Agențiile trebuie să învețe să asculte, să empatizeze cu nevoile clientului, să înțeleagă că ele trebuie să stăpânească arta conversației și totodată să nu își abandoneze clienții atunci când ei rămân fără bugete.
Pe lângă cele prezentate mai sus vreau să vă aduc în vedere și câteva aspecte dezbătute în cadrul panelului Strategic Planning Of Pr Campaigns. Iată ideile principale:
Crenguța Roșu
La final de PRForum pot spune ca cele două zile alea evenimentului a avut multe învățăminte pentru cei prezenți. Temele și discuțiile purtate în jurul lor din cadrul PR Forum sunt sigură că au pus pe gând mulți dintre reprezentanții companiilor prezente. Și sper ca pe viitor atât clienții, cât și agențiile să fie mai maleabili, mai activi și mai prietenoși unii față de ceilalți.
Felicitări echipei Evensys & Cristian Manafu pentru cea mai bună ediție de până acum a PR Forum.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Primeşte articolele pe email
Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.
Log in as an administrator and view the Instagram Feed settings page for more details.
Leave a Reply